USACollie

Wednesday, August 20, 2008

Hallo i luken

Jeg sniker meg til å sende våre trofaste lesere et livstegn fra jobben...

Det går strålende med oss, men en av oss savner å være på nett hjemme, det skal være sikkert! Vi har nå en tredje firbent i huset, en pointer som heter Tell - han passer jeg i noen uker. Gutta kommer veldig godt overens (og da mener jeg også katta), hundene herjer og leker ganske konstant. Livet er for kort til å sløve bort! Vi går turer i nærområdet hver dag og begynner å bli litt kjent - har funnet noen fine turområder også.

Har vært på utstilling i Drammen (NKK) og stilt for Leif Ragnar Hjorth. Vant juniorklassen med HP (og ble visst dermed Crufts-kvalifisert) og fikk en kjempefin kritikk:

Meget god type. Fin størrelse. Kraftig maskulint velformet hode, korrekt bitt. Vakre øyne og ører. Utmerket hals. Velvinklet. Velutviklet bryst. Bra formet bryst (kryss?). Meget vakker pels, god farge. Beveger seg meget bra for sin alder. Fint temperament.

Ocean var der og fikk CK, Patrick ble 4BHK. Simba til Kristin ble 3BHK. Det er alltid like hyggelig at folk kjenner igjen Mikkel fra bloggen og det er veldig hyggelig at det er MANGE som gjør det! Det blir liksom slik at han har venner overalt. På lørdag var det til og med folk med andre raser som kjente han igjen.

Ellers har jeg også fått resultatene fra bronsemerkeprøven. Mikkel lå et par poeng bak den aller beste og godt foran nr. 3.

Tannvisning: 10
Lineføring: 8
Fri ved fot: 7,5
Dekk fra holdt: 9
Innkalling fra sitt: 7
Stå under marsj: 9
Enkeltdekk 2 min: 10
Helhetsinntrykk: 8

Med koeffisientene ble den totale poengsummen 156 av 180 (90 er bestått).

No comments: