USACollie

Sunday, September 13, 2009

Mikkel 2 år



Nå er det jammen lenge siden bloggen ble oppdatert - tiden går jammen fort! Det kan sannelig sies om Mikkel også - denne uken fylte han 2 år!

Han begynner å bli mer voksen nå, men han er like glad og fornøyd som alltid. Vi har hatt en flott, om enn noe våt sommer her hjemme. Mikkel har passet fem nye kyllinger og vi har fått et nytt familiemedlem! Xiao Miao rakk å få et kull før han ble kastrert, så her holder nå også hans datter Meimi til, ei langhåra helsvart pusekatt som lever et noe mer lettvint liv en søstrene på nabogården...




Ellers håper vi på en økning i colliebestanden i huset. Har søkt kennelnavn og har bestemt meg for å hive meg inn i utfordringen. Hiver meg på Oppdretterskolen til NKK og gleder meg til det. Dessuten skal Mikkel og jeg på runderingskurs om en måneds tid - det blir spennende!

I går var vi i høstskogen og plukket kantareller. Eller, det vil si, jeg plukket kantareller og Mikkel syntes jeg brukte uhorvelig mye tid med nesa i bakken. Dessuten var det en del blåbær og tyttebær som ble med hjem - I mangel av annet oppbevaringsmedium, var det tunge bæsjeposer som ble med hjem til kjøkkenet!

Her er en liten videosnutt fra i sommer - min halvsøster på 10 leker agility med Mikkel:

1 comment:

Stine said...

Gratulerer så mye med dagen, Mikkel! Voksen i kropp, men vi kan drøye det inni hodet, altså... Håper du har det bra, lenge siden sist!

Boff fra X'en