USACollie

Monday, September 8, 2008

Pappa-Mikkel

Jeg har fått noen henvendelser om å bruke Mikkel i avl i framtiden. Veldig hyggelig! Nå må vi jo først vente og se på resultatene av MH i oktober og HD/AA/CEA. Dersom resultatene tilsier at Mikkel kan tilføre noe godt til rasen, så er det noe vi vil vurdere. Tenkte derfor det er greit å si følgende med en gang:

Jeg er ikke spesielt interessert i å se mange kull etter Mikkel, det som teller er valpenes livskvalitet og rasens progresjon, kvalitet framfor kvantitet. Dersom det blir aktuelt, kommer jeg til å stille visse krav til tispene (Mikkel selv er nok ikke så fryktelig nøye på det!). En god MH er nødvendig, samt god HD-statistikk i linjene. Gode arbeidsegenskaper er å foretrekke. Jeg ønsker også at tispeeier er opptatt av å finne aktive hjem til valpene.

Jeg nevner dette slik at de som skulle være interesserte booker plass på MH først som sist. Den Svenske Collieklubben arrangerer mange MH i året, så det går an å høre med dem. Jeg vet det er ledige plasser hos SCK Västra Lo i Lerum 4/10. Kontakt Lillemor & Lars Stridth +46 303-74 93 42. Det er også mulig det blir ledige plasser på den MHen Mikkel skal på i Årjäng 11/10. Kontakt Berit Jakobsen belijako@online.no.

For å lære mer om mentalbeskriving (MH), ta gjerne en titt her:
http://www.sck.cc/mentalitet.htm
http://www.collieinfo.dantos.se/

1 comment:

Anonymous said...

Hei Linda!

En stund siden jeg var innom. Mange nye kjempesupre bilder som vanlig:-)
Kjempeflott resultat på bronsemerkeprøven, den satt!!

Ble virkelig imponert over innlegget "Pappa-Mikkel". Ikke mange slike seriøse hanhundeiere i dette landet, nei:-)

Ønsker dere all lykke til i Årjäng i oktober!!!

Mange hilsener Arne og lille Trix