USACollie

Sunday, September 7, 2008

Vi er tilbake!

Endelig er vi tilbake på nett! Takk til Trine-Lise for medvirkning til det..!

I grunnen har det ikke skjedd så fryktelig mye. Jeg er i full jobb og det blir lite tid til overs til trening (og oppussing, for den saks skyld). Vi har hatt den kjekke pointeren Tell her i et par uker mens eieren var på ferie og det var populært! Det var ganske morsomt å gå tur med dem sammen - det er to hunder med to veldig forskjellige agendaer. Tell var hyperfokusert på fuglene som muligens kunne befinne seg i horisonten og kvalte seg selv for å komme seg dit fortest mulig, mens Mikkel er som oksen Ferdinand, han vil ta det med rooo og luuukte på blooomstene. Jeg måtte gå med ett bånd i hver hånd og jeg er temmelig sikker på at armene mine er blitt lengre!

Og apropos Mikkel som tar det med ro - i går var vi på skogsdag i Maridalen med Hund I Sentrum, hundeskolen vi har gått kurs hos, og da vant Mikkel 2. plass i sprint for store hunder!! Det var faktisk ganske mange med, kanskje rundt 15. Det som var det spesielle med dette sprint-løpet, var at publikum ble oppfordret til å distrahere de løpende hundene (de løp 1 og 1) med pølser, tilrop og lokking. Mikkel lot seg ikke affisere - her var det om å gjøre å innhente mor før hun forsvant i skogen igjen! (Vi hadde nemlig lekt litt rundering tidligere på dagen). Stine med X'en tok bilder og jeg håper det kanskje kommer et par bilder av Mikkel her etterhvert!

Om kvelden dro vi i fødselsdagfest til min halvsøster - der var det 12 hylende småjenter som ville omfavne Mikkel samtidig. Jammen fint at han liker barn!

Ellers går det strålende med Mikkel og Xiao Miao. De er blitt virkelig gode venner - de sover sammen om natten og lekesloss i stua. Ute jager de hverandre og går på oppdagelsesferder i hagen sammen.









2 comments:

Stine said...

Så koselig å treffe dere igjen - Mikkel forandrer seg fra gang til gang, så da sees vi nok ikke ofte nok...
Jeg har bare 450 bilder fra i går, men mulig at Mikkel snek seg med på et eller to, altså... Skal se når jeg får gått gjennom de, håper så fort som mulig, men når er egentlig det?

Anonymous said...

aww, så herlige de er da:)