USACollie

Wednesday, June 18, 2008

Moro med X'en og Julius

Det vil si... eierne møtte opp med et andektig løfte om lydighetstrening. Vi forsøkte også, men det gikk ikke så bra. Mikkel og jeg er ikke på samme bølgelengde i disse dager når det gjelder lydighet, så bronsemerkeprøven neste uke tror jeg ikke det går så bra med. Han er tenåring og jeg er vel for utålmodig... Men sånn er det jo - Mikkel går igjennom mange fysiske/psykiske/hormonelle forandringer for tiden, og jeg er nok ikke så flink til å akseptere det. Dermed ender det opp med at det blir litt halvhjertet fra begge to. I blant glimter vi begge til, men alt fungerte mye bedre for en måned siden. Det jeg vet er at det kommer til å gå bra til slutt!

I alle fall, Mikkel og jeg møtte X'en og Julius med deres respektive matmødre- og fedre i Torshovdalen for en lydighetsøkt som snart ble en lekeøkt for hundene og en klageøkt for oss tobente. Av og til blir man litt sjalu på andre hunder, for de får så mye mere glede ut av hundene våre enn det vi selv gjør (tilsynelatende).














Og forresten...


Nå har Mikkel og jeg fått oss hus - offisielt! Men det blir litt oppussing før vi flytter inn.

No comments: