USACollie

Saturday, June 21, 2008

Tilbake fra utstilling

Det gikk bra og jeg er godt fornøyd! 1JK 1JKK (alene i klassen), men HPen glapp og det var nok min skyld. Snille Kristin og Glenn kjørte oss og de byttet til og med bil for vår skyld slik at vi kunne være med. Baki satt også Nemo og Angel - Angel har hatt løpetid nylig og Mikkel syntes hun duftet helt fantastisk godt og ble ordentlig fjollete resten av dagen. Derfor fikk jeg ikke helt kontakten med han da vi gikk i ringen og da stresset jeg og klarte ikke jeg å tenke på å gjøre ting riktig.

Vi stilte for Leif-Herman Wilberg, som skrev følgende kritikk:

Meget bra type. 9 mnd. Bra størrelse, tilstrekkelig kroppslengde. Hode god lengde. Fine øyne og ører. Kunne ha bedre definert stopp, kraftigere og bredere underkjeve. Anelse dyp i skallen. Fin reisning. Ønsker dypere vinkler foran. Bra kropp. Bra kryss & hale. Tilstrekkelig vinklet bak med lave fine haser. Utmerket pels og farge. Bevegelser lett, kunne ha noe bedre steglengde.

En ganske rettferdig kritikk. Som handler klarte jeg ikke å stille han opp bra nok slik at vinklene kom til sin rett. Jeg skulle også ha løpt med lengre steg, men jeg trippet og dermed ble steglengden hans også kort. Han hoppet opp på dommeren igjen, men det ble ikke bemerket.

I kampens hete glemte jeg helt å ta bilder!

Det var i alle fall en god erfaring - jeg må forbedre meg til neste gang!

1 comment:

Anonymous said...

grattis med bra resultater!;)