USACollie

Tuesday, December 11, 2007

BULDER OG BRRRAK!

I går ble Mikkel skremt for første gang. Vi jobbet på lageret og han var bundet i et hjørne av rommet. Budet vårt stablet opp papp-rør som vi bruker som emballasje til kunst og han måtte stable nesten opp til taket. Mikkel hadde det gøy og lekte med plasten de ble fraktet i.



Senere lå han og sov tungt og ante fred og ingen fare da emballasjen av seg selv ramlet ned i et stort skred to meter ved siden av - det var et helsikes spetakkel! Stakkars Mikkel hylte av skrekk og tisset til og med på seg. Alle som var på jobb kom løpende - ikke for å se om jeg lå under papp-skredet, men for å se om Mikkel var OK. Heldigvis var han det. Han var selvsagt litt forfjamset, men etter et minutt var han seg selv igjen og gikk straks for å legge seg på plassen sin igjen. Jeg skramlet litt med boksene senere på dagen for å sjekke om frykten satt igjen, men da så han bare dumt på meg.

Ellers glemte jeg at det var slutt på valpekurset (!) og møtte opp som vanlig. Pinlig. Men de var snille nok til å be oss med på miljøtrening til grunnkurset. Det var veldig OK. Vi fikk blant annet muligheten til å gå i en metallgitter-trapp som lå over en stor elv. (den typen der du ser rett ned) Det hadde Mikkel null problem med.

Jeg har dusjet han et par ganger nå, og det går bra, selv om det ikke er så lett å stå stille! Men skitne labber kan vi ikke ha innendørs!





I kveld fikk Mikkel kose seg med et ordentlig kjøttbein. Gjett om det var stas, da!

No comments: