USACollie

Friday, December 14, 2007

Enda en uke over



Ja, det har vært sparsomt med innlegg siden laptopen kom på plass igjen. Det er skikkelig julerush på jobben og det tar på kreftene. Mikkel er super på jobb, han maser aldri. Det er virkelig god miljøtrening - daglig kommer det ganske mange mennesker innom og de fleste vil gjerne hilse på Mikkel. Mikkel vil selvsagt hilse på alle og er alltid vennlig og blid.

På onsdag var springeren Maja på jobb igjen, og da var det jammen liv! Ellers var det barnehagestreik og Mikkel fikk selskap av en av de ansattes datter på 3 år og det gikk veldig fint. Han har alltid vært veldig fascinert av barn, men dette var første gang han fikk tilbringe lengre tid med et, og den største nyskjerrigheten er nå tilfredsstilt.





Vi planlegger nå videre kurs hos Hund I Sentrum. Oppstart blir i januar og vi gleder oss. I mellomtiden får vi trene på egen hånd.

Idag demonterte jeg valpegrinda. Det er ikke lenger behov for den, da han er 100% husren hjemme (og 95% ellers) og han ødelegger ingenting når han er alene. Og det ved 13 ukers alder - fantastisk! Og jeg som hadde belaget meg på mange ødelagte eiendeler... ja, ja, tannfellingen begynner jo snart, så det kan jo hende jeg tar gleden på forskudd! Mikkel sover nå hvor han vil (på bakkeplan, vel å merke) og han vil sove rett ved siden av sengen min. Jeg merker at han har knyttet seg mer til meg etter at han begynte med det.

Nå er det endelig helg å ta igjen et par timer søvn, handle de siste julegavene og ta med Mikkel ut i skogen. Nå er det skikkelig kaldt ute, minus 6 idag, men snøen glimrer med sitt fravær. Håper på noen fine bilder!

No comments: