USACollie

Saturday, February 16, 2008

Dagen før dagen

Denne lørdagen begynte på en strålende måte. Klokken halv ni tok Mikkel og jeg bussen ut til Bygdøy for å gå en tur. Jeg hadde planlagt siden i går kveld å ta bilder og sørget for å ha batteriet til lading og objektivene pusset. Det var derfor spesielt gledesvekkende at forholdene var perfekte på vakre Bygdøy denne morgenen. Soloppgang, dis og frostrøyk. Det var tørt og kaldt. Jeg tok opp kameraet, siktet inn den vakre modellen og knipset. Ingenting. Jeg sjekker av/på-knappen. Den står på. Det er da det mentale bildet av batteriet i laderen slår meg. "NEI!" roper jeg høyt, men til ingen nytte. Kamerabagen veide ekstra mye etter det, men det til tross, så ble det en nydelig tur. Mikkel fikk sitt første møte med havet, som for anledningen var frosset, og han han snuste seg fram mellom blåskjell og rur.

Tok et par bilder med mobilen, men det ble en fattig trøst, gitt!











Ellers har Mikkel idag debutert som ren. Han syntes det ble litt vel lenge å stå i dusjen, men skal man bli ren, så må det shampo til og gutten blei jammen meg hvit i tillegg til grå, svart og brun. Jeg hadde kjøpt en hårføner for anledningen (jeg er for lat til å la mitt eget hår tørkes på annet vis en naturens egen). Det tok ca. evig tid. Mikkel protesterte litt, men etter en god stund kapitulerte han og ga helt opp. Jeg har så vidt forsøkt å trimme litt med særs uegnet saks, men jeg klarte i alle fall unngå å gi Mikkel en kort og skeiv pannelugg med kjøkkensaksa slik jeg gjorde med meg selv i femte klasse.

Jeg er litt nervøs for morgendagen, det skal være sagt, men det blir mest spennende.


Mikkel, renere enn en nyfødt engels samvittighet. Vi får se hvor lenge det varer..!

No comments: