USACollie

Tuesday, January 22, 2008

Disco-Mikkel

Etter jobb idag dro Mikkel og jeg til dyrebutikken med faste skritt - idag skulle det handles blinkehalsbånd! Han løper jo en del løs i parkene om kvelden og det er greit å vite hvor han er til enhver tid, selv om han fremdeles har til gode å løpe langt avgårde. Lysene ser ikke ut til å distrahere han, til tross for at han nå ser ut som et vandrende diskotek. Den hvite kragen gjør at han virkelig lyser opp (á la amerikansk julebelysning)! Må få laget et lite videoklipp...

Vi var på kurs i går og det gikk bra. Dessverre fikk vi ikke lov til å oppholde oss i parkeringshuset denne gangen, så det ble litt kaldt for meg som hadde kledd meg for innetrening. Vi jobbet en del med innlæring/forståelse av "nei". Det fungerer veldig bra for oss, men selvfølgelig finnes det situasjoner hvor akutt døvhet inntreffer (spesielt spennende lukter, for eksempel).

Lekelyst og gjenstandsinteresse ble tatt opp som tema, og jeg forstår nå at det ikke er gjenstandsinteressen det mangler noe på hos Mikkel, men måten jeg jobber med det på og mine forventninger. Det er jo gode nyheter, da kan vi jo begynne å forbedre det.

Ellers begynte jeg i kveld å lære inn "stå". Jeg har nemlig grunn til det, for jeg har nettopp meldt Mikkel på valpeshow i Letohallen i februar (Boxerklubben). Det blir interessant. Vi kommer til å varme opp med et besøk på utstillingen i Ekeberghallen et par uker før og forhåpentligvis heie på kurskompisene Stine og X'en (Berner Sennen).

I morgen er det kurs igjen - gleder meg - men skal kle meg bedre denne gangen...

1 comment:

Anonymous said...

Hei til dåke begge...

Har kosa meg gjennom heile bloggen til Mikkel. Han blir skikkelig dokumentert :-)... Ser at eg og Mico alt ligg langt etter i treningsløypa, me må jobbe meir, men her var masse inspirasjon.

Gler meg til å sjå han i discohalsbåndet..

Lykke til på komande utstilling.