USACollie

Thursday, January 17, 2008

Utslitt!

Beklager at jeg ikke har oppdatert siden sist - dagen strekker bare ikke til av og til - jeg kan bare tenke meg hvordan det er å ha barn i tillegg! Hehe.

Vi har vært på kurs to ganger siden sist. På mandag syntes jeg ikke det gikk så fryktelig bra, mangel på konsentrasjon hos Mikkel, men det var sikkert min feil. Men, men - man har gode dager og dårlige dager, det må vi bare finne oss i. På tirsdag lærte han dekk kun på vokal kommando og det brukte vi aktivt på kurs i går. Hundene skulle da stå bak oss og vi skulle gi vokal kommando. Mikkel lystret både på sitt, dekk og på plass! Vi trente også på bli sittende/liggende med forstyrrelser. Jeg gikk f.eks. to meter foran Mikkel og satte meg på huk og klappet i hendene og på lårene. Likeledes fikk han testet sin toleranse i dekk-øvelsen ved at jeg sto med ett ben på hver side av han og klappet. Stø som et fjell! Han bare så dumt på meg.

På vei hjem fra kurs i går, traff vi flere valper på samme alder og Mikkel fikk leke litt. Her er resultatet



Da bar det rett i dusjen. Han er ikke glad i å bli våt, men han finner seg i det. Ellers syntes jeg at han begynner å likne på en tenåring nå! Men han vokser veldig jevnt og har rette proporsjoner.

No comments: