USACollie

Thursday, January 31, 2008

Gleden er et nytt objektiv (og en hund man kan fotografere)

Jeg fikk penger til et nytt objektiv da jeg fylte år sist lørdag. Idag ble det hentet, Mikkel og jeg tok all verdens busser gjennom byen for å finne stedet, men vi fant det til slutt (og rakk til og med å komme oss på jobb i god tid). Det er et Sigma 30mm f1,4 for de som er interessert - så nå har jeg både et bra normalobjektiv (nemlig dette), og et bra tele/makro-objektiv (veldig i tvil om det skulle være bindestrek der eller ikke, kjenner jeg), et Nikon 105mm f2,8. Zoomobjektivet som fulgte med kameraet kommer jeg stort sett bare til å bruke til vidvinkelbilder. Vel og merke fram til jeg får kjøpt meg et skikkelig vidvinkelobjektiv!

Ganske kult?
DSC_0297

Tok noen bilder på jobb, alt uten blitz (jeg liker ikke å bruke blitz, bildene blir fort så harde i uttrykket - da tar jeg heller en smule uskarpe bilder).

CSC_0309

DSC_0296

DSC_0285
"God dag, jeg skulle gjerne hatt et trykk av Salvador Dali - hva er pris inkludert ramme?"

DSC_0288

DSC_0294
Mikkel skal liksom fange godbiten, men som dere ser, bommer han kraftig. Dette er slettes ikke uvanlig, men vi øver oss på at han skal kunne fange ting i lufta.

DSC_0293
DERJAAAAAA!!!

DSC_0279
Mikkel sover og har mareritt! Ser ikke så tøff ut nå, gitt!

Her er et bilde jeg tok på mandag, som ikke akkurat er teknisk vellykket, men jeg måtte bare fange dette synet. Mikkel hadde vært ute og lekt med en labradorvalp etter trening, og endte opp med pelsen full av snøballer. Han ser nesten ut som en sau!

DSC_0251

Apropos dårlige bilder, jeg regner med at jeg ikke er den eneste som har gått glipp av skikkelige blinkskudd på grunn av feil fokus, finger foran linsa eller en malplassert lyktestolpe... Irriterende? JAAA!!!!

DSC_0152

Vi har vært på kurs et par ganger, og heldigvis var vi på nett igjen. Jeg skjønner at det bare var min feil at ting falt litt ut for oss. Samtidig merker jeg at Mikkel er i ferd med å forandre seg - han lar seg for eksempel lettere distrahere av lukter. Han har så vidt løftet på benet vet et par anledninger, så jeg kan bekrefte at hunden er av hankjønn!




Disse bildene er tatt av Stine.

I morgen skal vi ut på tur og i helga skal vi ta turen til Ekeberghallen og se på utstilling.

PS. Glemte å si at da vi tok bussen til jobb, traff vi en bussjåfør som var så fascinert av Mikkel at han glemte å kjøre på grønt lys ved to anledninger!

No comments: