USACollie

Sunday, April 20, 2008

Deilige vårdager



Å, for en deilig tid! Det er Mikkels aller første år og det er litt merkelig å tenke på. Det virker som om jeg har kjent ham i mange år. Men for han er det første gang han med forundring kikker på våryre humler og sangglade trekkfugler.


Det er deilig å kunne sitte på en benk og bare kose seg!


Vi dro til Sognsvann idag - tidlig, tidlig. Men gjett hvem vi møtte? Jo, pointeren som er oppkalt etter det Thailandske ordet for brokkoli; Kana! Han og Mikkel leker fantastisk godt sammen - klart at pointeren er en smule mer atletisk, men Mikkel forsøker å henge på så godt han kan!




Hopp, hopp, hopp!


En kurtiserende kvinand på vannet.



Isen ligger fremdeles på storparten av vannet.



Mikkel elsker å være ute i naturen. Det gjør at jeg gleder meg ekstra til å flytte ut av Oslo. (Til alle dere som lurer på om jeg noensinne kommer til å få meg bil, så har jeg nå omsider meldt meg på Trafikalt grunnkurs og spaner finn.no etter en passende bilmodell!)


Vi traff en nydelig skotsk hjortehund som var litt over året. Han var veldig leken! De skotske hjortehundene beveger seg som på skyer - uten tvil en av de vakreste rasene i min bok.



Stokkendene koser seg også under de varme solstrålene.


Min deilige Mikkel!

2 comments:

Stine said...

Er ikke våren som brått kom herlig? Fine bilder du har tatt, som formidler herlig helgestemning.

Og gratulerer med å ha fått ut fingeren! :-)

X'en var så søt, så søt i stad på tur. Hun oppdaget en slik sitrongul sommerfugl som fløy bortover i hennes nesehøyde, og hun svinset hit og dit etter den. Blir jo nesten litt våryr av å ha en så leken og herlig valp i hverdagen. Det er ikke lenge siden jeg var hundeløs, men det føles som om det var i et annet liv...

Reflexa said...

Jeg kan se det for meg! Klassisk Disney!