USACollie

Tuesday, April 22, 2008

Oppsummering av de siste dagenes mindre begivenheter

Nå lukter hele leiligheten av lever. Her om dagen stekte jeg godbiter til den store gullmedalje - hva man ikke gjør for hunden! Apropos kjøtt (ikke en spesielt glatt overgang dette her...) så traff Mikkel en gris, en minigris som heter Gisse - lykkelig trippende på fortauet. De var faktisk ikke spesielt interessert i hverandre. Mikkel var mer interessert i eierens papillon!





Vi har vært i dyrebutikken og kjøpt en sele - er han ikke kjekk? Denne helga skal vi nemlig til Sverige og (forhåpentligvis) lære å spore. Vi drar sammen med Kristin og Angel til Lolo på hennes Seamist-kenneltreff. Mikkel er jo ikke fra Seamist, men vi har fått spesiell dispensasjon og er veldig takknemlig for det! Lørdagen skal vi trene spor og søndagen lydighet. Vi er heldige og får skyss med Kristin. Så får vi bare håpe at valpene ikke leker hverandre ihjel... Jeg gleder meg skikkelig! Mikkel var med meg til byen i morges for å handle inn litt ting, så nå er det bare å pakke.

Apropos læring, så er jeg mye på loppemarkeder i helgene for å kjøpe møbler og ting til det nye huset. Jeg husker ikke om jeg nevnte det, men da fikk jeg en stor haug splitter nye hundebøker fra Canis for litt over hundre kroner - snakker om røverkjøp!

I går var vi på kurs. Mikkel har blitt mye bedre i forhold til det å bjeffe når han vil at noe skal skje i treningssetting. Holder på å lære han å legge seg og være rolig og det går stort sett veldig fint, men han ligger med full kontakt og jobber i det stille. Ellers så jobber han veldig bra i alle øvelser. Trenger litt mer fart og driv, men han har veldig god kontakt når han først er "i siget". Merker at han er lettere distrahert enn før, spesielt nå som jeg ikke korrigerer han (tror han trigget meg til å korrigere for så å få godbit!), men venter han ut. Apropos korrigering, så korrigerer han sin egen plassitting nå, noe som betyr at han virkelig har forstått konseptet. Instruktøren vår bruker Mikkel som eksempelhund når hun ikke bruker sin egen, for Mikkel jobber like godt for hvem som helst som har en godbit! Hore-Mikkel!

Og apropos DET, så traff han sin aller første høyløpske tispe idag! Første gang jeg har sett han sikle! Ja, dette var stas! Men så snart de skilte veier, var hun glemt. Han er ikke helt mann ennå, altså...

(PS. Skrivende dato er den 24., ikke den 22. som det står øverst.)

6 comments:

Anonymous said...

hoho,nå ler jeg godt..hore mikkel;)Men veldig kjekk med sele ja!! virkelig!:)Ønsker dere en god tur til Sverige!Imens venter vi på at dere kommer hjem med bilder og fortelling;)
Trine-Lise

Unknown said...

God tur på treff, og lykke til med spor-trening. Julius ble en racer på å spore opp mat på bakken etter sporkurs, så pass på hva du går til ;)

Stine said...
This comment has been removed by the author.
Stine said...

Jeg bare rotet i forrige kommentaren, tror kanskje jeg snart skal ta feberhodet mitt med meg og ta helg...

Kos dere i helga! Selv skal vi til Mjøslige trakter for å se hva kroatiere synes om vakreste bernervalper - som jeg badet i går, og som jeg slapp løs på Hundejordet i stad. Det var jo glupt... Så vi må improvisere pelsstell på ei lita campinghytte i kveld.

Men X'en gleder seg til playdate til uka!
Så kan jeg godt si fra når hun får løpetid, for å se om Mikkel har blitt MANN da... Valpene våre er valper, de skal da ikke ha voksen oppførsel!

Anonymous said...

Håber at du og Mikkel har haft en super weekend med en masse dejlige oplevelser over i Sverige, sammen med en masse dejlige collies og deres mennesker.

Her nyder vi det dejlige sommervejr med havearbejde:-( - men det skal jo ordnes, så det er bare at knokle på.

Gi' smukke Mikkel et stort kys fra os alle.

Kærlige hilsen

Familien fra Køge

Anonymous said...

Herlige bilder.. artig tid med pre-pubertale hanner. Mico er definitivt mann (og far til nokon kull i sitt "forrige" liv)

Me har også nytt vårvær og det er herlig å spasere inn døra utan å tørke hunden.

Me må også skaffe sele - til syklinga vår som er blitt ei knall greie... Mico elskar det og det gjer mor også.

Mico og Kristin