USACollie

Sunday, March 2, 2008

Helgen kommer, helgen går

På fredag trente vi med Stine og X'en. Som forventet hadde det nok gått litt for lenge siden sist, men den gode nyheten er at en del av det som jeg trodde var gått i glemmeboken, kom tilbake av seg selv. Innkallingen fungerer mye bedre på tur nå, for eksempel. Han er stadig samarbeidsvillig, men blir lettere distrahert. Det har mye med alderen å gjøre, tror jeg. Han har en aktiv nese!

Trente mest på kontakt og lineføring. Det ble ikke så lang økt, verken på Stine eller meg, for valpene orket ikke så voldsomt mye nede i parkeringshuset. Dermed gikk vi heller ut og lot hundene leke mens vi pratet hund. Men til slutt kjørte vi noen fellesøvelser. Fellessitt og -dekk går bra, men Mikkel brøt noen ganger. Får ta noen skritt tilbake og ha lavere forventninger til hvor lenge han skal sitte. Når det er sagt, er det meg han er fokusert på og når han bryter, vil han til meg.

På lørdag var det regnvær, så det ble ingen skogstur. Verken Mikkel eller jeg er videre begeistret for regn, men vi tok heller noen turer i nærområdene. En time om morgenen og en time på ettermiddagen i ganske bedagelig tempo.

Idag var det derimot fint vær, så vi dro tidlig til Sognsvann og fikk oss en nydelig tur. Halve turen gikk vi sammen med et par som hadde en søt pointerhanne på ett år. Husker ikke navnet, men det betydde brokkoli på thai, i alle fall! Det var litt kjølig, men etter hvert som sola stod opp, ble det deilig og varmt.



























Til slutt så vil jeg sende en takk til Else Rapaasen som kjørte Mikkel og meg til togstasjonen etter utstillingen i Letohallen. Hun sendte et koselig lite brev med to bilder fra BIS-ringen og et veldig morsomt kort! Skal prøve å ta et bilde av det og legge det her.

Æsj. Mandag i morgen - helgene går så altfor fort! Gleder meg til det blir lysere slik at vi kan gå på

1 comment:

Stine said...

Pingler!
X'en og jeg TRENTE i regnet på lørdag, vi! Og vi gikk passe lang tur etterpå også til og med.
Rett hjem i dusjen, men det var jo hele tiden planen med tanke på søndagens valpeshow.