USACollie

Saturday, March 8, 2008

Å konvertere til A-menneske



Det er rart å plutselig oppdage at man har blitt A-menneske, jeg som alltid har hatt problemer med å stå opp om morgenen. Tenk at jeg, på en etterlengtet fridag, våkner klokken 06.50 og ikke har lyst til å sove mer! Da bærer det jo rett ut på tur, da - med en av de første bussene. Har blitt veldig glad i å gå på Bygdøy tidlig om morgenen. Det er deilig å høre bølgeskvulp og lukte sjølufta og Mikkel elsker å løpe på stranda.





Turen begynte en smule dramatisk - vi traff på en dobermann og en dvergpincher og Mikkel havnet i full lek med sistnevnte. For å ta igjen den raske lille hunden, forsøkte Mikkel å ta en snarvei gjennom et tornekratt, men der ble han sittende bom fast. Det hjalp lite å forsøke å få ham løs på egen hånd, men heldigvis hjalp eieren til de andre hundene meg, og omsider kom Mikkel seg løs - dog med en god håndfull mindre pels på kroppen!













Siden nøt vi turen stort sett uforstyrret, men mot slutten traff vi flere hundeeiere, inkludert en som dresserte blindehunder. Samtlige skrøt uhemmet av Mikkel - hans herlige gemytt, sjarm og vakre ytre. Vi pleier ofte å høre det i nærområdet, men idag tok folk seg virkelig tid til å spørre mange spørsmål. Til og med en jogger uten hund ropte i forbifarten "For en nydelig huuund!". Ja, det er vel lett å bli høy på pæra av all smigeren... Det passerte også en rytter med hest, og Mikkel var nyskjerrig, men stille og satt som han ble fortalt.





















1 comment:

Stine said...

Så mange bra og idylliske bilder du tar! Koselig å lese om de fine turene deres og opplevelsene.

For øvrig tror jeg aldri man kan konvertere til A-menneske, men man kan prøve å være det over en viss tid.
Søndag morgen våknet jeg ganske presis klokka åtte av at X'en satt og tittet på meg. Hun svarte bekreftende da jeg spurte om hun måtte tisse. Men vi var jo ikke våkne da, vi var bare midlertidig ute av senga. Sove litt til... Sukk, tror faktisk valpen har blitt programmer til å våkne åtte, selv om vi vil sove lengre. Og hun er mer interessert i frokost enn å bli luftet, så hun må jo ikke opp da. Hun bare vil det. Jeg, et ivrig B-menneske, står på mitt!