USACollie

Saturday, March 29, 2008

Vi har kjøpt oss hus!



Etter et halvt års leting, har jeg omsider funnet et drømmehjem til meg og Mikkel. Vi har havnet utenfor Oslo og kommer til å ha postadresse 2040 Kløfta. Selv om det er på landet midt blant åkre og gårder, er det bare 30 minutter fra Oslo (og 15 minutter fra hovedflyplassen, så her er det mulig å "stikke innom" for bekjente som reiser med fly!).

Huset er fra ca 1800 og er fra gammelt av kalt Majahuset. Det er det eldste stående bygget på et historisk tun som kan spores tilbake til 1300-tallet. Det er ikke et stort hus, men mer enn romslig nok for meg. Det er ganske godt modernisert med bl.a. nyere bad, men jeg for min del gleder meg til å gi det litt mer personlighet og se om ikke vi kan la det få fram litt elementer fra den tidsepoken det er bygget.

Eiendommen er på 1.7 mål og er flat og grønn - masse plass til Mikkel og forhåpentligvis et par firbente til etterhvert! Det er også et stort uthus der, det er ca 42kvm. Det er ikke i god forfatning, men jeg har lyst til å enten fikse det eller bygge nytt. Det kan jo bli et riktig fint atelier/gjestehus/kennel!

Det er skogområder både nord og sør for huset, hvis man går i 4-500 meter i hver retning. Ellers er det flatt åkerlandskap.

Vi flytter i midten av juni og jeg gleder meg til å begynne med arbeidet!

Mikkel har fått lus - det har gått som ild i tørt gress her i området. Han har blitt behandlet med Frontline, men der ser ikke ut til å ha noen effekt, så til uka får vi forsøke et annet middel. Han er heldigvis ikke hardt angrepet og klør ikke så veldig mye. Takk og pris kan de ikke leve på mennekser, ellers hadde jeg fått litt fnatt! Det som er den største utfordringen er å unngå andre hunder, for her vi bor nå, er det hunder overalt. De er oftest løse, også. Jeg må rope høyt at hunden min har lus - så får eieren panikk og klarer selvsagt aldri å kalle inn hunden sin! Ja, ja. Det er jo for så vidt mer deres problem enn mitt, men det er dumt om det skal spres mer. Blir litt mindre mosjon på Mikkel, for han er vant til å leke masse med andre firbente. Får håpe vi får bukt med styggedommen snart!

1 comment:

Stine said...

Gratulerer så mye!
Føler du deg mer voksen nå? Eller bare fattigere? :-) Uansett veldig glad på dine vegne, at du endelig fikk napp!
Vi tror helt klart at vi vil komme på besøk og utforske Kløfta og Majahuset, ja.
Og nå som Hans og jeg også har gjort en ganske voksen ting, kanskje det blir morsomt å være oss framover... Hehe...

Anyway, du får ta en alvorsprat med Mikkel angående det å skaffe seg kjæledyr på egen hånd, så håper jeg han snart blir "friskmeldt", så vi kan gjøre noe morsomt sammen!