USACollie

Thursday, May 29, 2008

Flinke Mikkel!

I går var det igjen tid for kurs. Jeg var litt bekymret for at Mikkel ville være litt slapp i og med at han var syk for noen dager siden, men det behøvde jeg ikke å bekymre meg for.

Da vi var ferdige med familiehundkurset, fikk han litt fri fra opplæringen og dette førte til at alt gikk i glemmeboken og jeg måtte begynne på nytt og denne gangen var konsentrasjonsevnen slettes ikke der den skulle være. Men nå begynner det virkelig å ta seg opp! Han er så flink og syntes det er så gøy å jobbe!

Han fikk masse skryt for en nær perfekt fri ved foten og han har en fin-fin innkalling fra sitt. Der han kan gjøre det bedre, er det egentlig JEG som må gjøre det bedre. Være litt mer uforutsigbar og spennende. Vi minglet med en annen kursgruppe idag og skapte utfordringer ved å ha fellesdekk sammen og i par samt med store forstyrrelser. Mikkel klarte seg helt perfekt og mange ble fryktelig misunnelige på min veldresserte unghund..! Han lå i dekk og hold kontakt med meg på avstand, selv om valper hoppet på han og voksne hunder løp forbi og bjeffet. For ikke å snakke om at han var bare noen meter fra en høyløpsk tispe!

Jeg er så stolt av gutten min!

4 comments:

evy said...

Flinke Mikkel...
Og nydelige bilder.. så fint at han er blitt bedre...
Kos dere videre

Stine said...

Så flinke dere er - men vi er ikke overrasket! Gøy å høre om framgangene deres.

Håper Mikkel snart blir helt god i magen sin!

Anonymous said...

Mikkel er kjempe flink! Men han har en flink matmor også! Bare så det er sagt!=)

Reflexa said...

Tusen takk for det, folkens! :-)