USACollie

Monday, May 26, 2008

Nok en gratulasjon!

Nok en gang gratulerer vi Mikkels søster Ocean - på Dansk Collie Klubs 60-års jubileumsutstilling ble Ocean BIR og BIS valp! Hun fikk en strålende kritikk og etterpå store lovord av dommer Marilyn Clark (GB).

Mamma Cilla fikk 1AK og ble 3. beste i klassen med CK, også hun med en utelukkende positiv kritikk. Dessuten ble "onkel" Dancer beste collie i lydighet (klasse 3) og slutter dermed på topp - nå blir han pensjonist!

Nå er jeg nesten helt bra i ryggen, så da var det selvsagt Mikkels tur til å bli dårlig i natt, da diaréen meldte sin ankomst... Han vekket meg først kl 03 og denne gangen var jeg ikke like dum som sist gang, hoppet i skoene og sprang 3 etg ned, hvorpå Mikkel løp med bakbeina nærmest i kryss til nærmeste gressflekk og lot det stå til. Dette ble repetert omtrent tre ganger før vi gikk og la oss igjen. En halv time senere gjentok dette seg. Denne gangen kom det et skikkelig smell fra bakenden og Mikkel gjorde store øyne (i den grad en collie kan gjøre store øyne), for han har aldri hørt seg selv prompe før. Flaks at denne collien er skuddfast. Da vi så kom inn igjen, var matmor rimelig trøtt og jeg la derfor aviser på gulvet i tilfelle jeg ikke våknet igjen. Jeg tror Mikkel satte pris på det, for kl 05 våknet jeg av en noget stram aroma i rommet. Da hadde han benyttet seg av de midlertidige fasilitetene, som jeg raskt fikk ryddet vekk og forseglet. Etter dette falt vi begge utmattede om og det var ikke lett å stå opp når vekkerklokka ringte. Han virket helt frisk igjen på morgenturen (da vi forøvrig traff to tisper med løpetid som begge het Varga), så jeg håper jeg slipper å komme hjem til mer gulvdekorasjon...

No comments: