USACollie

Sunday, May 18, 2008

Mikkel stikker snuten innom bloggen

Hei alle sammen,

Det har vært noen som har etterlst aktivitet her i de siste dagene. Vel, det har seg slik at jeg har gitt bort Mikkel.

Neida! Jeg skal lære meg å kjøre bil og det krever at jeg tar et kveldskurs før jeg kan sette meg bak rattet. Så den siste uken har jeg løpt rett fra jobb, hjem til Mikkel, slippe av Mikkel hos "barnevakten" og så har jeg løpt på kurs. Ingen tid til middag engang! Ikke overraskende har jeg ikke hatt mye energi til overs.

Det har vært 17. mai, vår nasjonaldag. Jeg liker ikke store feiringer og holder meg unna, men jeg tok med Mikkel for å se på litt av det. Vi gikk først til en offentlig alternativ feiring med hundrevis av (lettere berusede) mennesker og høy live reggaemusikk. Mikkel syntes det var gøy med alle menneskene! Der traff vi også bull terrieren Thomas, som vi går på kurs med. Thomas fant en tåtesmokk og koste seg med den.



Vi gikk så igjennom Oslo sentrum - toget var ferdig, men det var fremdeles mye folk og aktiviteter. Jeg er veldig glad for at den firbente av oss ikke syntes det er noe ubehagelig med bråk, uvante hendelser og store folkemasser.



Ellers var vi i Frognerparken på fredag. Tok turen til hundejordet, men der var det ingen hyggelige hunder, så vi ble ikke lenge.





Mikkel ble dessverre angrepet TO ganger idag. Første gang i morges av en løs rottweiler hvis eier var narkoman og ikke spesielt oppegående. Mikkel haltet litt etterpå, men etter et kvarter var smertene helt borte. Som om ikke det var nok, ble han angrepet senere på ettermiddagen av en Wheaten Terrier, totalt uprovosert. Hadde ikke de to angriperne blitt fjernet, hadde de nok gjort ordentlig skade. Mikkel er konfliktsy og biter ikke tilbake. Det gjør meg både sint og trist at Mikkel som bare er glad og snill må oppleve slike ting. Fremdeles er han bare positiv i møte med andre hunder, men jo flere ganger slike ting skjer, dess mer sannsynlig er det at han blir skeptisk og offensiv.

Til slutt må vi gratulere Angel med BIR og BIG2 valp idag i Hønefoss! Lekreste dama Mikkel har sett, ihvertfall!

2 comments:

Anonymous said...

*gulp* Nå ble jeg redd! Gi bort Mikkel! :o) Hvordan skulle en Mikkel-fan fulgt med på bravadene hans da? Trist å høre at han har blitt angrepet, det er desverre ofte sånn snille hanner oppdager at de kan ta igjen..

Reflexa said...

Hehe, vart du skræmt, no?? ;) Det er nok ingen fare for at det skal skje!