USACollie

Thursday, May 8, 2008

Ti poeng!

Jeg får vel ta det ekleste først. Natt til i går var jeg irritert på Mikkel. Han ville IKKE sove. La seg, gikk et annet sted, la seg, osv. Småpep. "Hysj!" freste jeg. "Gå og legg deg!". Til slutt klarte jeg å sovne, til tross for Mikkels urolighet. Neste morgen våknet jeg og Mikkel satt med hengende hode og ørene nede. Årsaken kom raskt for en dag da jeg gikk ut av sengen og ble møtt av dammer og hauger av oppkast og diaré. Stakkar Mikkel hadde bare forsøkt å si at han ville ut! Da fikk jeg dårlig samvittighet, da.

Det viste seg, basert på funn i overnevnte spy, at han hadde stjålet rester av middagen min i går (minn meg på å kjøpe en søppelkasse MED lokk). Der fikk jeg jammen konstatert mine ferdigheter som kokk, også!


Fargerikt fellesskap...

Vi var på bronsemerkekurs i går. Mikkel er veldig flink, men jeg må si at det går alle litt på nervene når han sitter og bråker når instruktøren prater. På norsk betyr det "Kom igjen, da, jeg vil ha action, og jeg vil ha det NÅÅÅ!". Bortsett fra at han reiste seg et par ganger under fellesdekken, var han veldig flink. Instruktøren sa at Mikkel ville fått 10 både på tannvisning og lineføring igår og det er jo hyggelig å høre. Ellers viste hun meg en alternativ håndplassering under innlæring av stå under marsj, og plutselig, etter 3 uker, begynner det å løsne! Tenk at en liten bagatell kan ha så stor effekt.

2 comments:

Stine said...

Åh, jeg kjenner til den ekle følelsen man når når man først har kjeftet på dyret for å være bråkete, og etterpå oppdager at det måtte tisse eller noe... Flinke hundeeieren det, tenker jeg da, som ikke tar seg av dyret sitt... Heldigvis tilgir hunder veldig lett!

Lykke til videre med kurset - gøy når ting plutselig faller på plass!

Anonymous said...

Heisan,
Jeg vet alt om de små detaljer..... Stå på videre :)

Nå har Angel og jeg meldt oss på spor og runderings kurs :) Det blir spennende. Har egentlig ikke tid, akkurat nå. Men, det er nå kurset er.... hektiske dager som vanlig her ;)

Vi snakkes snart igjen :)
Angel, Kristin og resten av gjengen